גואטה: "סמוטריץ' חצוף, הגזענות ב'בית היהודי' חוגגת"

    "אם אורשר היה מדבר נגד מתנחלים- סמוטריץ היה הראשון שקופץ ישר והוא לא היה אומר שזה חופש הביטוי, את זה אומרים רק כשמדברים נגד המזרחיים"
    דוד לזר 7 Comment on גואטה: "סמוטריץ' חצוף, הגזענות ב'בית היהודי' חוגגת"

    ח"כ גואטה תקף הבוקר בחריפות את 'הבית היהודי' ואת ח"כ סמוטריץ • "סמוטריץ ידע שהוא יעמוד מולי לכן הוא לא רצה לעלות לשידור" • וגם: "הבאבות של האשכנזים הם האדמו"רים" • האזינו לראיון המלא

    צילום: Hadas Parush/Flash90, דוברות הכנסת
    "אם אורשר היה מדבר נגד מתנחלים- סמוטריץ היה הראשון שקופץ ישר והוא לא היה אומר שזה חופש הביטוי, את זה אומרים רק כשמדברים נגד המזרחיים"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת דברי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל גידי אורשר והשעייתו מעבודתו – הפכה הבוקר (ראשון) לשרביט ניצחון בידי מפלגת ש"ס. כזכור, אורשר נכנס לחיינו אמש לאחר שהעלה פוסט גזעני שבו הוא תוקף את הציבור המזרחי.

    הבוקר התייחס לפרשה, ח"כ יגאל גואטה מ'ש"ס', ואמר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', כי "זה יום ניצחון ליהדות המזרחית ולש"ס".

    בתחילת דבריו אמר גואטה כי "לא הכרנו את אורשר עד היום, הוא לא היה חסר לנו עד עכשיו, אבל אתמול הוא דיבר דברים חצופים נגד ציבור ענק. כשאומרים ש"סניקים מתכוונים למזרחיים", לדברי גואטה, "רואים ניצני פירות של המאבק של ש"ס בכל החצופים האלו. אבל לא עוד. ידע כל אדם, שכותב טור או שהוא יושב ליד מיקרופון, שברגע שהוא מדבר גזענות – הוא פשוט לא יהיה, כל הקשת הפוליטית יצאה נגדו, מירב מיכאלי, שר הביטחון ליברמן ונתניהו".

    לדברי גואטה, "היום, לאחר המאבק עם סדן שעדיין לא הסתיים, הציבור התחיל להבין שאי אפשר לזלזל בציבור כל כך גדול, ודברים כאלו לא יעברו בשקט, אפילו אדם לא מוכר כמוהו".

    "הכוונה של אורשר הייתה לזלזל בכולם, גם האשכנזים עושים את הדברים האלו בצורות אחרות, לנו יש באבות ולהם יש אדמו"רים. אבל בדרך כלל יותר קל לתקוף מזרחיים", הוסיף, "יכול להיות גם שהוא אמר 'הנה אני מבקר בגל"צ ועוד מעט אני מגיע לגיל 60 ואף אחד לא מכיר אותי'. אז שלחנו אותו הביתה".

    על הטענה שש"ס נהנית מהפרשה, טען גואה כי "אנחנו לא נהנים שיושבים אנשים כאלו ליד המיקרופון. מנהלי גל"צ מבינים שלאדם כזה אין מקום במיקרופון – זו ההנאה שלי. ידע כל כתב עיתון ואיש תקשורת, שברגע שהוא יתייחס בזלזול לציבור כל כך גדול – מקומו יהיה בבית".

    גואטה ביקש למחות על דבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ מ'הבית היהודי' שכתב אמש על סערת אורשר: "הוא כתב פוסט פרטי שלא קשור לעבודה ויהיה עצוב ולא דמוקרטי אם יודח מגל"צ בשל כך".

    לדברי גואטה, "סמוטריץ חצוף, זה רק מראה את הפרצוף האמיתי של 'הבית היהודי' שכביכול אין שם גזענות אבל הגזענות שם חוגגת. הוא ידע שהוא יעמוד מולי לכן הוא לא רוצה לעלות לשידור".

    "סמוטריץ' מראה לנו שהגזענות חיה נושמת ובועטת בבית היהודי. מפלגה ששלושה שרים שלה הם אינם מיוצאי עדות המזרח. אני מקווה שמה שבנט מנסה לעושות כעת עם לימודי המזרח – זה לא כיסוי למשהו".

    "אם אורשר היה מדבר נגד מתנחלים- סמוטריץ היה הראשון שקופץ ישר והוא לא היה אומר שזה חופש הביטוי, את זה אומרים רק כשמדברים נגד המזרחיים", הוסיף.

    האזינו לראיון המלא:



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אם הייתם מביאים מזרחי אחר להגיב מול אורשר זה היה נשמע נורמלי,
      אבל הבאתם את המזרחי שהבעיה שלו שהוא 'פרענק' טיפש (אני גם מזרחי אבל מה לעשות שיש בתוכינו אלה)
      הבאתם את גאוטה הדמגוג, והילד הקטן, שרק עושה פדיאחה לדרעי ולש"ס ונהנה מהצומי שמוטי לביא מאכיל אותו, (למרות שהוא לא שם לב איך מוטי צוחק עליו בין השורות)

    2. 6

      מרדכי. לא אדמורים. אלא דונים כמו דון קורליאונה

    3. 5

      מה יהיה עם ש"ס, אין ישיבות אין שכבות חלשות, אין בעיות גיוס גיור וכו' רק רמי סדן גידי אורשר השידור הציבורי וכו', 99.9999 אחוז ממצביעי ש"ס זה פשוט לא מעניין אותם

      1. את ש"ס מעניין הדברים שמנית, הבעיה שלהם שיש להם את הזבוב הקרציה גאה-טווסה(גאוטה)

    4. 3

      מה רוצים מהמזרחיים דוווקא , נכון שיש בתוך המזרחיים אנשים זולים, צעקנים, עושים רעש בלי רמה, ככה יש גם אצל האשכנזים, אנשים ייקים מעצבנים עד השמיים, אנשים צינים וקרים עד הקוטב הצפוני וכו' וכו'. בכל עדה ובכל קבוצה יש את המרכז ואת השוליים. העיקר צריך לשים לב למרכז וכמה שיותר להקטין את השוליים. ודי למבין.
      ירון

    5. 2

      ישר חצוף ש"ס תנועה מדהימה ה' מתפלל עלינו משמיים שנצליח וירון צודק 100%